"Ню Йоркър“ с обширна статия за българския филм "Виктория"
12:23, 03 май 16
25
400
Шрифт:
"Виктория“ проследява живота на три поколения български жени през последните години на социализма в България и първите на прехода. В него става дума за бебе, родено в края на режим без пъп, заради което бива обявено за бебе на десетилетието и аплодирано лично от Тодор Живков. Според него малката Виктория е аватар на новия комунистически ред, в който бебета може да се раждат и извън утробата, оставяйки жените свободни да работят без прекъсвания за „светлото социалистическо бъдеще“.
Според американския кинокритик лентата е „страстно реалистична история, която в детайли описва животите на своите герои, но се базира на полети на фантазията, които режисьорът реализира с помощта на прости, но радостно смели специални ефекти".
Броуди коментира като много силен момент във филма втъкаването на архивни кадри, като парада за Първи май в България от 1980-а, в който „участието на Боряна е умело интегрирано – заедно с части от вътрешния ѝ свят, които не се виждат, но които режисьорът въпреки това реализира с визуално и звуково въображение – прояви на рядка сила и усет“.
Кинокритикът описва „Виктория“ като история за любовта и нейните отклонения, които са резултат от титаничния сблъсък между външната сила на политиката и еднакво мощните императиви на тялото.
През 2014 година на фестивалът „Сънданс“ беше и премиерата на "Виктория“, като филмът стана първият селектиран в програмата на фестивала български пълнометражен филм. У нас лентата беше излъчена по кината в края на 2015 год. като броят на прожекциите беше оскъден. Това е първият игрален филм на Майя Виткова.
Цялата статия, която „Ню Йоркър“ публикува за читателите си можете да прочетете ТУК.
Добави коментар