МЕНСА иска часове по мислене в училище

14:43, 24 май 16 25 327 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Общността на хора с изключително висок коефициент на интелигентност МЕНСА поиска в учебните програми на учениците да бъде включен час по мислене. Нововъведение първоначално ще се отнася за децата от IV до VII клас.

Засега идеята е въведена само в едно частно училище в София, а от новата учебна година ще се преподава и в още три частни школа, където има по-голяма свобода за включването на нови предмети, обясниха Христо Радков и Милева Арав от общността пред “Bulgaria ON AIR”. При държавните училища процедурата е дълга и тромава.

“В момента, в който приключи учебната година за до VII клас, а това е 15 юни, ние сме изготвили програма, която ще внесем в Министерството на образованието и науката с предложение да се въведе този час в държавните училища. Все още нямаме разговори с министър Меглена Кунева и зам.-министър Диян Стаматов, защото чакаме да приключи експерименталната година докрай, за да знаем какво даваме”, каза Радков.

По думите му училищата “произвеждат” доста неграмотни хора и проблемът е свързан с мисленето.

“През последните 20-ина години материалът трябва да се наизусти, без да се разбере. Ние заради това предлагаме този час по мислене - не, за да се акцентира на предметите, които се преподават от другите часове, а на това децата да се замислят върху реални проблеми от живота и житейски ситуации. Да вникнат в същността на това нещо", обясни Радков.

Милена Арав преподава "час по мислене" в частно столично училище. По думите й децата очакват с нетърпение да дойда часа.

"Когато човек обмисли нещо предварително, той е по-трудно манипулируем. Тоест, когато можеш да направиш контрааргумент насреща, можеш да противостоиш, колкото и да е интересно предложението. Иначе си овца и действаш реактивно", добави Арав.

Определено тези часове задържат вниманието на учениците и те дори понякога се карат кой първи да сподели мнението си, разказа тя.

Да се въведе час по мислене е от изключителна важност, защото в крайна сметка достигнахме до нивото, при което имаме пълната информация за всичко. На учениците им трябва начин на мислене, подреждане и извличане на тази информация, а не просто зазубряне на определени факти. Това коментира директорът на 119 СОУ Симеон Ангелов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама