Министър Ангелкова обеща помощ за ръст на туристите в Шумен

12:54, 31 май 16 25 295 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Министърът на туризма Николина Ангелкова ще съдейства на общинската администрация в Шумен за развитие на туристическия бизнес, това стана ясно след днешната й среща с кмета на община Шумен  Любомир Христов. Тя участва и в дискусия по темата за бъдещето на бранша, заедно с туроператори от региона, която се проведе в зала „Тича” на Гранд хотел „Шумен”.

„Това е секторът, който икономически може да дръпне много региона, благодаря за изразената воля да се развива този бизнес на територията на Община Шумен и в цялата област”, каза министър Ангелкова.

Тя посочи, че министерството изцяло ще подкрепя инициативите на общината. На първо време, още до края на м. юни, ще се проведат информационни дни в Шумен и експерти от министерството ще дойдат да представя в града възможностите за кандидатстване по европрограми и финансиране в сектор. Инициативата ще се проведе след 17 юни. 

През миналата година едва 49 000 туристи са посетили община Шумен, за сравнение в община Велико Търново броят им е бил 780 000, а във Варна са дошли над 2 млн. туристи.

Има възможности не само по директните оперативни програми, а и по тези, които се финансират директно от ЕК- програма „Хоризонт 2020, „Дунав”, „Балкани- Средиземно море” и др.

През миналата година едва 49 000 туристи са посетили община Шумен, за сравнение в община Велико Търново броят им е бил 780 000, а във Варна са дошли – над 2 млн. туристи.

Данните показват, че потенциалът на региона не се използва пълноценно. Туристите, които идват през лятото на морето, търсят разнообразие, Шумен е съвсем близо до Варна, целта е  да се комбинира летния туризъм с посещение на културно-историческите забележителности в региона”, посочи Ангелкова.

Туроператорите поставиха проблема, че много по-трудно продават вътрешните дестинации, отколкото пътуванията в чужбина и попитаха как министерството може да им помогне.

„Това, което правим е организиране на съвместни кампании с общините и с частния бизнес. През декември м.г. стартирахме билборд кампания, в която на територията на една община се рекламират туристическите атракции на друга община”, допълни министър Ангелкова.

Предстои Община Шумен също да се включи в тази кампания. Освен това 121 атракции от нашия регион, вече са включени и в туристическия онлайн регистър. От пускането му преди 9 месеца досега, той е регистрирал над 2 900 000 посещения. По подобен начин ще се прави и регистър на фестивалите, за да се промотират допълнително общините.  

Министерството на туризма е създало и 8 осеви културно-исторически дестинации, като Шумен, Плиска и Преслав попадат в дестинацията „Столиците и градовете на българските царе и патриарси”. Маршрутите ще се рекламират с отпечатани вече брошури и интерактивна карта.

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама